"Olin kyseisessä kokouksessa teklassa kh:n edustajana ja Joni voinee kertoa ettei vaikutukseni päätökseen ollut olematon vaikka minulla ei siellä olekkaan ääni- ja esitysoikeutta.", kertoo kaupunginhallituksen jäsen Harto Forss (vas.) Joni Lohimiehen blogin kommenttiosiossa.

Kyseinen päätös koski nk. veneveistämön tontin kaavan hyväksymistä. Hienoa. Tulen olemaan kaupunginhallituksessakin teknisen lautakunnan päätöksen takana samoin kuin ilmeisesti Forsskin. Eli meistä kumpikaan ei kaupunginhallituksen otto-oikeutta tule esittämään asian suhteen.

Suurin huoleni tuon kommentin perusteella on kuitenkin se, miten mahtaa kaupunginhallituksen puheenjohtajisto suhtautua kaupunginhallituksen edustajan toimimiseen lautakunnassa ohi kaupunginhallituksen enemmistön päätösten.

Huoli perustuu vain ja ainoastaan omiin henkilökohtaisiin kokemuksiini muun muassa koulutuslautakunnan kokouksista, joissa olen istunut hallituksen edustajana ja siellä tuonut myös henkilökohtaisen kantani esimerkiksi edesmenneen kouluverkkopäätöksen osalta, joka poikkesi kaupunginhallituksen enemmistön linjasta.

Olen sen vuoksi saanut oikomishoitoa puheenjohtajistolta asian suhteen. Sellaista lempeää isien kädestä oijennusta.

Mutta ole huoleti Harto. Olen tukenasi KUN laittavat myös sinut ruotuun.

Loogistahan se, että kaikilla ovat samat "säännöt". Eiks jeh?